• Mala aleja 15, 71210 Ilidža

Savjeti pedagoga – Mirno rješavanje konflikta

  • Home
  • Savjeti pedagoga – Mirno rješavanje konflikta
Shape1 Shape2 Shape3 Shape4 Shape5 Shape6 Shape7 Shape8 Shape9 Shape10
Savjeti pedagoga – Mirno rješavanje konflikta

Dragi učenici,

 

Vjerovatno se nekada  nalazite u  stanju  bijesa, osjećanjima ugroženosti, straha, itd. To stanje se naziva konfliktno stanje.

Kada se nađete u takvoj situaciji, najbolje je da sačuvate “hladnu glavu”.

Ako reagujete kako je reagovao vaš izazivač, imate samo jednu mogućnost, a to je: da se konflikt (sukob) proširi .

Sukob se može proširiti na više načina:

Na način da sukobljene strane pozovu u pomoć svoje “pomagače”, tako ste svjesno ili ne, uvukli  u problem vaše najbolje  prijatelje. Da se u sukob uvuku vaši roditelji i  ostali članovi familije. Neminovno se tada uključuju i vaši nastavnici i drugi predstavnici škole. Ukoliko se sukob  ne riješi uključuju se i policijski službenici i  organi pravosuđa.

U tako razbuktanom konfliktu, svi imaju svoj teret. Vi ste proširili vaš problem i opteretili sve njih.

 Svi gubite, svako na poseban način!

Najviše  gubite vi koji ste sve pokrenuli na pogrešan način:

Gubite vašu sigurnost, miran san, opterećeni ste sukobom, stalno pravite kombinacije kako da se osvetite onome ko vam je stao na putu, vaši prijatelji su izloženi istim problemima, i oni vas polahko počinju napuštati, (kada shvate da  su upuštanjem u vaš konflikt dobili breme novih problema), vaši roditelji i ostali članovi porodice izgubili su svoj mir upuštajući se u neugodne raspravke i odazivajući se na pozive škole, policije, suda, centra za socijalni rad …

KO OVDJE POBJEĐUJE, A KO GUBI ?!

NARAVNO, SVI SU GUBITNICI  !

Da vam se to ne bi desilo, u svakom sukobu, prije nego nešto postupite, lično i nepromišljeno, sjetite  se da se poslužite razumom i strpljenjem, dok  vlada napetost između vas. Tako  dajete šansu sebi  i izazivačima da se miroljubivo okonča konflikt.

 

POKUŠAJTE DA SEBE PRESLIŠATE KADA JE U PITANJU PROBLEM, NA SLJEDEĆI NAČIN:

 

  • Kakav problem, u stvari, imam?
  • Šta je tu tačno problem?
  • Da li sam malo preuveličao problem?
  • Da li sam podcijenio problem?
  • Kako bi to izgledalo sa tačke gledišta, na primjer, nekog prolaznika?
  • Kakva su moja osjećanja?
  • Jesam li ljut, tužan, uvrijeđen, ljubomoran…?
  • Koliko sam ljut, tužan ..? Pokušaj da procijeniš snagu svog osjećanja na skali od 1 do 10!
  • Ko mi je, u stvari, protivnik?
  • Na koga sam ljut, zbog koga sam tužan?
  • Šta ja tu mogu učiniti ?
  • Šta je u mojoj moći, a šta zavisi od drugoga?
  • Kome se mogu obratiti za savjet?
  • da li uopće želim da riješim stvar ili mi malo odgovara da imam problem?
  • da li je to pravi ili problem koji sam mogao/mogla izbjeći?
  • Kakve će posljedice izazvati ako uradim ovo, a kakve ako uradim ono?
  • Šta li osjeća ona druga strana?
  • Šta bih ja osjećao da sam na drugoj strani?
  • Zašto li se ponašaju tako kako se ponašaju?
  • Da li bih se i ja ponašao tako da sam na njihovom mjestu?
  • Šta oni drugo mogu da urade?
  • Da li mogu da postupe pametnije?
  • Šta ja iskreno mogu da im ponudim?
  • Mogu li negdje da im izađem ususret?
  • Koje su moje stvarne potrebe?
  • Šta ja, u stvari, hoću?
  • Šta mi donosi konflikt sa njima?
  • Šta time gubim?
  • Da li nešto dobijam?
  • Da li mi je u interesu da taj problem traje i da oni postanu moji vječiti neprijatelji?

 

FER PRAVILA PRI RAZRJEŠENJA KONFLIKTA:

 

  1. RAZGOVARAJ O PROBLEMU.
  2. NASTUPI MIROLJUBIVO.
  3. NAPADAJ PROBLEM, A NE OSOBU.
  4. USREDSREDI SE NA ONO ŠTO JE U TOM TRENUTKU VAŽNO.
  5. POŠTUJ TUĐA OSJEĆANJA.
  6. PREUZMI ODGOVORNOST ZA SVOJE POSTUPKE.
  7. UKOLIKO BRZO NE NAĐEŠ RJEŠENJE, POSAVJETUJ SE SA RODITELJIMA, NASTAVNICIMA, PEDAGOGOM ILI PSIHOLOGOM ŠKOLE.

NAJVEĆI PROBLEMI NASTAJU KADA SE O NJIMA NE RAZGOVARA!

 

Vaš pedagog,
Senadija Hadrović